Giurgiu-Atena, cu maşina. Cum a fost şi cât a costat în aprilie 2023?

Vacanţa noastră din Atena(13-20 aprilie 2023) a fost una dintre cele mai frumoase. Dintotdeauna. Din toate punctele de vedere. În primul rând, am fost toţi trei, eu, soţul şi fata, astfel că am avut bucurie la puterea a 3-a 😊 Apoi, Atena e Atena. Are tot ce vrei! M-am gândit să scriu acest material pentru că, în februarie 2023, când am decis să facem acest drum cu maşina, am tot căutat să aflu cam cât ne-ar costa varianta asta şi nu am găsit informaţii actualizate cu privire la preţuri. Ca să ştim ce bănuţi să pregătim, desigur. Am intrat pe Facebook pe un grup super mişto, Forum Atena se numeşte. De acolo, de la români care au mai fost cu maşina în Atena, am aflat tot ce ne-a interesat. (Tot pe Forum Atena, românii care locuiesc în Atena vă spun absolut tot ce vreţi să ştiţi despre capitala Greciei. Eu le mulţumesc, din nou, tuturor şi le rămân datoare pentru când sau dacă vor ajunge vreodată prin Giurgiu :D) Un domn a fost chiar mai inspirat şi a făcut, anul trecut, un video pe acest subiect(AICI), Eu nu am mai avut răbdare, deşi, iniţial, am spus că voi face la fel. Bun. Am plecat din Giurgiu joi, 13 aprilie, în jurul orei 12.00. (Trebuia să plecăm mult mai devreme, dar ne-am culcat foarte târziu cu o seară în urmă şi l-am lăsat pe domnul şofer să se odihnească, chiar dacă eu eram gata de la 07.00 :D) Între Giurgiu şi Atena sunt 1.200 de kilometri La 12.00, am plecat de acasă, adică. Până să ajungem în Vamă, am mai schimbat nişte bani, ne-am amintit că... am uitat ceva acasă, d-astea. În Vamă am ajuns pe la 13 fără 10, cam aşa. De Vama Giurgiu am trecut rapid, am plătit taxa de pod 15 lei, la întoarcere, la bulgari, am plătit 2 euro :D. La Vama Ruse am stat cam 20 de minute. Am făcut un plin de motorină în Giurgiu. 400 de lei. Am luat vignetă, imediat ce am ieşit din Vama Ruse, 100 de lei pentru o lună. Şi bulgarii nu ne-au mai deranjat cu nimic. Doar cu limitele de viteză(50, 60, 80, 90) şi cu drumul cu două benzi, vreo 200 şi ceva de kilometri, aşa, cea mai... complicată, să zic, parte a întregului drum. E un fel de DN5B, Giurgiu-Ghimpaţi, pentru cei care sunt din zonă, dar mai drăguţ niţel.
Cu vreo 100 şi ceva de kilometri înainte de Sofia, dacă nu mă înşel, începe şi autostrada lor. 120- 140 de kilometri la oră, încă se lucrează pe anumite porţiuni. Bunicică autostrada. Foarte frumos drumul de la Sofia spre vama cu Grecia! Prin munţi, prin tuneluri, frumos! Poliţie peste tot şi camere de vignetă, respectiv de viteză, peste tot. N-ai cum să-i fentezi, mai bine respecţi regulile şi gata! Ceea ce trebuie să facem mereu, da! Am mai alimentat o dată în apropiere de Kulata. (avem un Nissan Quashqai, motor 1,5, consum mediu acum - 5,6%)
Litrul de motorină, cam ca la noi. 7,1 lei. Nu mai ştiu în leva, am plătit cu cardul, oricum. Credeam că facem vreo şmecherie la bulgari, dar n-a fost aşa. În fine. Am mai băgat de vreo 250- 300 de lei. Am trecut repede vama, la greci. Nu ştiu dacă am avut trei maşini în faţa noastră. Poliţiştii de frontieră ne-au studiat un pic, ne-au zâmbit şi ... Kalispera! Am intrat în Greeeecia! S-a lăsat cu lacrimi de bucurie, ştiţi voi, mai ales la mine 😊) Cum intri în Grecia, zici că ai nimerit într-un portal şi te duci într-o altă lume. N-avem cum să exagerăm cu toţii, e pe bune. Miroase a... Grecia, pe cuvânt! Şi autostrada e pe măsură. Şi peisajele şi tot. Până în Salonic(unde am rămas peste noapte, la Dimitris House 3 )- super gazdă), am făcut cunoştinţă cu două toll-uri. Cele mai ieftine. Am plătit între 0,30 euro şi 4 euro, la vreo 17 toll-uri. Deci, vreo 35 de euro în total, doar taxele pentru autostrada grecilor. Merită, să le dea Dumnezeu sănătate! Există şi o aplicaţie pe telefon, prin care puteţi da toţi banii odată, pentru traseul ales, dar noi am zis că sunt bune şi toll-urile, că ne mai odihnim :D La dus am avut bănuţi schimbaţi, la întoarcere am plătit cu cardul. L-am făcut pe Andrei de bani şi de data asta 😊) Tot la întoarcere, am alimentat la ieşire din Atena. Cam 8 lei litrul de motorină( am băgat de vreo 400 de lei) şi am completat abia după Sofia, cu încă vreo 300 de lei. De reţinut! Când am ajuns acasă, ne mai rămăseseră vreo 900 de kilometri de făcut cu motorina băgată, eu i-am zis lui Andrei să mergem până la Buşteni, dar m-a refuzat politicos 😊) Fără incidente, cu opriri, cu bucurie şi cu recunoştinţă, aşa a fost drumul Giurgiu-Atena. Dus, ne-a costat, în aprilie 2023, aproape 1.000 de lei. Cum ar veni, 2.000 de lei dus-întors. Maximum. Asta, în afară de apă, suc, dulciuri, burgeri şi ce ne-am mai luat din benzinării(deşi aveam mâncare la noi, nu ne-am putut abţine). Drumul a fost mai obositor în Bulgaria, corect, dar l-aş face oricând, ori de câte ori aş avea ocazia, ca să ajung în Atena. De la Salonic la Atena am făcut circa 6-7 ore cu multe opriri. Nu mă tentează avionul pe ruta asta(pe Andrei nici atât), cu atât mai puţin autocarul. Te opreşti când vrei, ai mâncare la tine sau ai de unde să îţi iei, poţi fumaaaa 😊), vezi şi Termopile... This is Spartaaaa!
Iar drumul între Salonic şi Atena este super frumos, super. Munţi(şi mare), de la început până la final 😊
N-a avut Andrei chef, că eu voiam să evităm autostrada, la sugestia unei prietene, la întoarcere, şi să o luăm prin localităţi. Mi-a rămas dator. Şi eu lui cu Muzeul din Termopile. Andreea ştie de ce. La Atena ne-am cazat la Acropolis Select Flat. În cartierul Koukaki, bestial totul, un apartament de nota 10, locaţia de nota 100. Dar despre asta vă povestesc într-un alt material 😊 Sper că v-a fost de folos şi, dacă mergeţi în Atena, să o salutaţi din partea mea! Mulţumesc!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Aţa, semnul, Oracolul şi generaţia „bătuţilor în cap”

Vine vara, bine-mi pare! Cum apare, cum dispare

Sub anestezie